Piekļūstamības paziņojums

SIA TRANSPORENT apņemas veidot mobilo lietotni piekļūstamu - nodrošinot digitālo piekļūstamību visiem klientiem, tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, ievērojot Eiropas piekļūstamības regulas un tīmekļa satura piekļūstamība vadlīnijas (WCAG 2.1 AA līmeni).

Šis piekļūstamības paziņojums attiecas uz sekojošiem risinājumiem:

• Tīmekļa vietne www.sixtplus.lv

• Mobilās lietotne “SIXT+ Baltic” (iOS un Android)

Piekļūstamības audits pēdejo reizi veikts 19.06.2025.

Tīmekļa vietnes atbilstība

Pamatojoties uz piekļūstamības auditu, tīmekļvietne www.sixtplus.lv daļēji atbilst piekļūstamības prasībām. Vietne ir funkcionāla un nodrošināts tiek samērīgs piekļūstamības līmenīs svarīgākajām attālinātās apakalpošanas funkcionalitātēm, kas saistās ar iespēju attēlot pieejamo automašīnu katalogu un iespēju pieteikties automašīnas abonementam. Tomēr audits atklāj vairākas jomas, kurās nepieciešams uzlabojumi, lai nodrošinātu labāku piekļūstamību:

Tastatūras pieejamība – daži interaktīvie elementi (piemēram, karuseļi, nolaižamās izvēlnes) nav pieejami, izmantojot tastatūru.

Bloku apiešana – trūkst saites “Pāriet uz galveno saturu”.

Neskaidras saites – Dažas saites (piemēram, “Uzzināt vairāk”) bez konteksta ir neskaidras.

Fokusa indikatori – daļai funkcionalitāšu fokusa indikatoru trūkst vai tie ir grūti pamanāmi.

Kļūdu paziņojumu attēlošana – abonementa pieteikuma formas daļā scenāriju nesniedz skaidru informāciju par ievades kļūdām.

Formu lauku norādes - dažiem formas laukiem trūkst skaidras norādes.

Attēlu alternatīvais teksts – daļai attēlu un ikonu trūkst alt teksta, tomēr vienlaikus vēršam uzmanību, ka automašīnu katalogā lietotajām auto bildēm ir ilustratīva nozīme.

Kontrasts (minimālais) – daļa zemas nozīmes tekstu (piemēram, emblēmas piedāvājuma izcelšanai vai saites) izvietotas uz gaiša fona nav pietiekami kontrastējošas.

Tekstuāli reklāmas banneri – vietne ietver dažus banerus, kuros lietots teksts, kas ir daļa no bannera attēla.

HTML parsēšana – daži HTML elementi ir nepilnīgi. Nepieciešami strukturāli uzlabojumi.

Nosaukums, loma, vērtība – daļai komponenšu trūkst ARIA lomu vai piekļūstamu nosaukumu.

Mobilās lietotnes atbilstība

Pamatojoties uz veikto piekļūstamības auditu, mobilā lietotne “SIXT+ Baltic” ir daļēji atbilstoša piekļūstamības prasībām. Audita gaitā identificētas vairākas jomas, kurās nepieciešami uzlabojumi piekļūstamības nodrošināšanai:

Tekstu palielināšana – lietotnei ir fiskēts teksta izmērs bez iespējas palielināt tekstus.

Krāsu kontrasts un vizuālā skaidrība – dažviet teksts un tā fons ir ar pārāk vāju kontrastu.

Tastatūras navigācijas un ekrānlasītāja atbalsts – dažviet elementiem (kā pogām vai saitēm) nav iespēja piekļūt ar tastatūru vai trūkst skaidru fokusa indikatoru. Vairākiem interaktīviem elementiem trūkst pareizs marķējums kodā, lai to spētu interpretēt ar palīgtehnoloģjām.

Ekrāna rotācija – lietotni ir iespējams lietot tikai vertikālā režīmā bez iespējas pārslēgties uz horizontālu attēlojumu.

Plānotie uzlabojumi

TRANSPORENT ir izveidots piekļūstamības uzlabojumu ieviešanas plāns, pakāpeniski ieviešot apzinātos piekļūstamības uzlabojumus. Uzņēmums vērš uzmanību apstāklim, ka atbilstoši pakalpojuma lietošanas noteikumiem automašīnu abonēšanas pakalpojums ir paredzēts autovadītājiem ar spēkā esošu autovadītāja apliecību, tāpēc prioritāri tiks risinātas neatbilstības, kas ir būtiskas klientiem, kuri kvalificējas pakalpojuma lietošanas noteikumiem, tomēr vienlaikus nodrošinot alternatīvus apkalpošanas veidus tiešsaistē jebkuram klientam.

Alternatīvas apkalpošanas iespējas

Lai saņemtu saturu vai pakalpojumus, kas šobrīd nav piekļūstami citā formātā, kā alternatīvu piedāvājam tiešo apkalpošanu. Lūdzam sazināties ar SIA TRANSPORENT klientu apkalpošanas centru, kas nodrošinās alternatīvu apkalpošanu:

• Klientu apkalpošanas tālrunis (visu diennakti): +371 63000999

• Klientu apkalpošanas e-pasts: plus@sixt.lv

Palīdzība un atsauksmes

Mēs cenšamies uzlabot gan tīmekļa vietni, gan mobilo lietotni un novērtējam atsauksmes par tās piekļūstamību. Ja sastopaties ar piekļūstamības šķēršļiem vai nepieciešama palīdzība, lūdzu, sazinieties ar mums:

• Klientu apkalpošanas tālrunis (visu diennakti): +37163000999

• Klientu apkalpošanas e-pasts: plus@sixt.lv

Mēs izskatīsim Jūsu pieprasījumu un sniegsim atbildi 7 dienu laikā. Ja neesam atbilstoši reaģējuši uz Jūsu jūsu pieprasījumu vai sūdzību par mobilās lietotnes piekļūstamību, Jums ir iespēja vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Ja tev ir jautājumi:

Lejuplādē SIXT+ BALTICS lietotni